Hvad er SEO? SEO er en forkortelse af det engelske ord Search Engine Optimization, og på dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. Google har et formål – at give brugeren det mest relevante svar i form af søgeresultater. Derfor er det vigtigt at vide, hvad dine potentielle kunder søger efter på Google – altså hvilke søgeord bruger de for at finde den information, de søger. Hvis du rammer de søgeord, kan du skabe gratis trafik til din hjemmeside og dermed være et skridt nærmere et salg.
Hvad er Google Ads?
Google Ads er hovedsageligt de øverste annoncer som fremkommer, når du foretager en Google-søgning.
Disse annoncer er blevet betalt af virksomhederne for at være øverst, da det er dem, som får mest opmærksomhed af søgeren – virksomheden betaler dog først, når søgeren klikker på annoncen.
Google har en algoritme, som nemlig går ind og vurderer, hvilke annoncer der matcher bedst med selve Google-søgningen, og derefter bliver annoncerne rangeret.
Ved Google Ads får man muligheden for at vælge, hvilke annoncer man vil benytte og hvor – altså om det skal være tekstannoncer, bannerreklamer osv.
Her kan man også vælge hvilke hjemmesider, annoncen skal blive vist på – disse hjemmesider er forbundet med Google.
Google Ads er en stor fordel for virksomheden, da man nemlig får lov til at komme tæt på de potentielle kunder via annoncering, som nemlig aktivt søger efter dét, som du tilbyder.
Hvad er så bedst for mig? Google Ads og SEO skal ikke ses som et enten eller. De to værktøjer supplerer hinanden rigtig godt, og hvis man er seriøs omkring sin digitale markedsføring, så vil det bedste være at gøre brug af begge dele. Google Ads og SEO er værktøjer, som er afgørende for virksomhedens placering i Googles søgemaskine, og dette kan have en betydelig indflydelse på virksomhedens brand og hermed omsætning. Når folk søger efter et produkt eller en ydelse, så gælder det om at have så meget spalteplads på den side som den søgende får vist. Derfor giver det rigtig god mening at være til stede både i de betalte og organiske resultater, da det vil øge dine chancer for at kunder klikker ind på din hjemmeside. Er du stadig i tvivl om hvad du skal vælge? Eller om du skal i gang med begge dele? Kontakt os for en uforpligtende snak omkring dine muligheder og vi hjælper dig med at finde den bedste løsning for din virksomhed.